حمل 20, 1396 07:13 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: شهید سیدمحمدباقر صدر، شخصیتی کم‌نظیر بود

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضاى پژوهشگاه تخصصى شهید «سید محمدباقر صدر» فقیه و متفکر شیعه که در 15 اوت 2016 برگزار و متن آن روزشنبه منتشر شد، وی را شخصیتی نابغه‌ و کم‌نظیر توصیف کردند.

هشتم آوریل 1980 (19 حمل 1359 هجری شمسی) رژیم بعث عراق، آیت‌الله «سیدمحمدباقر صدر» و خواهرش را بعد از شکنجه فراوان به شهادت رساند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با بیان اینکه در حوزه‌هاى علمیّه انسان های با استعداد زیادی وجود دارد اما شهید صدر قطعاً یک نابغه بود، گفتند: کارى که از عهده‌ى شهید صدر برمى‌آمد، از عهده‌ ى خیلى از فقها، علما و متفکّرین حوزه‌هاى علمیه برنمى‌آمد زیرا وی دارای فضاى دید بسیار وسیع، فهم نیازهاى دنیاى اسلام، پاسخگویى سریع و آماده به خواسته‌ها بود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شهید صدر در نجف عراق، به‌طور معمول، یک ارتباط خیلى ضعیفى با بیت و تشکیلات امام خمینی(ره) داشتند اما به مجرّد اینکه انقلاب شد و امام ایران آمدند، شهید صدر به شاگردان خودش گفت : ذوب بشوید در امام خمینى؛  همچنان که او در اسلام ذوب شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند:  خیلى شناخت لازم است که انسان بفهمد مسئله‌ى انقلاب چیست زیرا کسانى وجود دارند که تا همین امروز که قریب چهل سال از انقلاب اسلامی میگذرد، هنوز درست نفهمیده‌اند این انقلاب چه بود و چه شد و چه اتّفاقى افتاد.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه امکان ندارد حکومت و نظام اجتماعى، بدون نظریّه باقى بماند، خاطرنشان کردند: شهید صدر انسان نظریّه‌پرداز و برجسته‌اى بود.

کلیدواژه