حمل 20, 1396 07:16 Asia/Kabul
  • جهانگیری: اقدامات کشورهای غربی، امنیت منطقه را تامین نمی کند

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حمله آمریکا به سوریه گفت: اقدامات برخی کشورهای غربی که به نام مبارزه با تروریسم انجام می شود، امنیت منطقه را تامین نمی کند.

به گزارش ایرنا؛ «اسحاق جهانگیری» روز شنبه در دیدار «ژولت شمین» Zsolt Semjén معاون نخست وزیر مجارستان در تهران اظهار کرد: اقدامی که آمریکا بدون اجازه ی سازمان ملل متحد در سوریه انجام داد، اقدامی خطرناک است که می تواند به تقویت گروه های تروریستی منجر شود.

جهانگیری با اشاره به درگیری و ناامنی ها در برخی از کشورهای منطقه افزود: ایران در میان کشورهای منطقه از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و اگر کمک های تهران به دولت های قانونی منطقه که از سوی تروریسم تهدید شده اند وجود نداشت، امروز داعش بغداد عراق و دمشق سوریه را به تصرف خود درآورده بود.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران یکی از قربانیان اصلی تروریسم و سلاح های شیمیایی است و به همین دلیل ایران تلاش های گسترده ای در جهت ممانعت از گسترش تروریسم و توسعه و استفاده از سلاح های شیمیایی کرده است.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه در سیاست خارجی ایران، همکاری با کشورهای اتحادیه اروپا و به خصوص مجارستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است تاکید کرد: رابطه دیرینه تهران و بوداپست بر ضرورت همکاری های دو جانبه افزوده است.

«ژولت شمین» نیز در این دیدار وقایع اخیر در منطقه را بسیار ناراحت کننده توصیف کرد و گفت: مجارستان همواره استفاده از سلاح های شیمیایی را محکوم می کند زیرا قربانی اصلی استفاده از این گونه سلاح ها مردم و افراد بی گناه هستند.

شمین از آمادگی مجارستان برای گسترش روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با ایران خبر داد و افزود: بوداپست کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز برای تقویت روابط با ایران تشویق می کند.

«ژولت شمین» معاون نخست وزیر مجارستان شنبه گذشته (اول آوریل) در صدر هیاتی برای گفت وگو با مسوولان ایرانی وارد تهران شد.

کلیدواژه