حمل 20, 1396 10:34 Asia/Kabul
  • سفیر سوریه در تهران: تجاوز آمریکا، محور مقاومت را تقویت کرد

سفیر سوریه در ایران گفت: حمله موشکی آمریکا به فرودگاه «الشعیرات» راهبرد سوریه و محور مقاومت در جنگ با تروریسم را تقویت کرد و اهداف تروریست‌ها و حامیان آنان را ناکام خواهد گذاشت.

حمله موشکی بامداد روز جمعه آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در شرق حمص سوریه حدود 10 کشته و شماری زخمی برجا گذاشت.

«عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران روز شنبه گفت: تجاوز آشکار آمریکا، نشان دهنده رویکرد واشنگتن مبنی بر به کارگیری همه اشکال و انواع تروریسم، کشتار، ویرانگری و نقض حاکمیت کشورها به منظور خدمت به اهداف صهیونیسم است.

عدنان محمود، تجاوز آمریکا به سوریه را با هماهنگی رژیم صهیونیستی و حامیان ترویست‌ها در منطقه دانست و تصریح کرد: هدف آمریکا جبران شکست‌ تروریست‌ها و حامیانشان در سوریه از ارتش این کشور و محور مقاومت است.

سفیر سوریه در تهران تأکید کرد: تجاوز آمریکا که از گسترش و فراگیر شدن تروریسم حمایت می‌کند، راهبرد سوریه، ایران و روسیه را در جنگ با تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه و منطقه تقویت می‌کند.

سفیر سوریه در تهران خاطرنشان کرد: بهانه‌های غیرواقعی آمریکا برای توجیه تجاوز به سوریه برای وارونه جلوه دادن این واقعیت‌ است که تروریست‌ها تنها دارندگان تسلیحات شیمیایی هستند و ارتش سوریه دارای چنین سلاح‌هایی نیست و هرگز از آن استفاده نکرده است.

ارتش آمریکا به بهانه ساختگی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در منطقه «خان شیخون» در ادلب، شمال غرب این کشور، پایگاه هوایی الشعیرات را موشک باران کرد. 

کلیدواژه