حمل 20, 1396 12:20 Asia/Kabul
  • شمخانی: تجاوز نظامی آمریکا به سوریه به نفع تروریست‌ها است

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را نشانه‌ای از پیروزی نظام سوریه در عرصه سیاسی و میدانی و گامی در مسیر روحیه دادن به تروریست‌ها دانست.

دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با سرلشگر «علی مملوک» رئیس نهاد امنیت ملی سوریه، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه و خواست و اراده آن‌ها برای تحقق امنیت فراگیر و نابودی کامل تروریست‌های مورد حمایت خارجی تاکید کرد.

شمخانی تصریح کرد: در صورت تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی و بررسی حقایق موضوع، رسوایی دیگری در کارنامه اقدامات خلاف امنیت بین الملل آمریکا ثبت خواهد شد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران گفت: اراده محکم برای همکاری مشترک میان ایران، روسیه و سوریه در صحنه سوریه وجود دارد و آزادسازی حلب و بازگشت مردم به زندگی عاری از وحشت حضور تروریست‌ها، حاصل این همکاری است.

سر لشگر«علی مملوک» رئیس نهاد امنیت ملی سوریه نیز در این گفت وگوی تلفنی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بر ایستادگی دولت، مردم و نیروهای مسلح سوریه مقابل گروه‌های تروریستی و حامیانشان تاکید کرد.

ارتش آمریکا به بهانه ساختگی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در منطقه «خان شیخون» در ادلب، شمال غرب این کشور، بامداد جمعه گذشته پایگاه هوایی «الشعیرات» را در ولایت حمص سوریه موشک باران کرد. 

کلیدواژه