بیانیه نمایندگان مجلس ایران در محکومیت حمله آمریکا به سوریه
(last modified Sun, 09 Apr 2017 08:10:07 GMT )
حمل 20, 1396 12:40 Asia/Kabul
  • بیانیه نمایندگان مجلس ایران در محکومیت حمله آمریکا به سوریه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به سوریه و نقض حاکمیت ملی این کشور، خواهان پاسخگویی مجامع بین المللی شدند.

در بیانیه روز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران آمده است: حملات موشکی آمریکا به سوریه نقض همه اصول و قواعد بین المللی و حاکمیت ملی کشورها است.

این بیانیه می‌افزاید: در شرایطی که تروریست‌های تکفیری در سوریه با وجود حمایت‌های منطقه‌ای و برخی قدرت‌های بزرگ هر روز بیش از پیش محکوم به شکست‌ می‌شوند، اقدام نامشروع آمریکا به نوعی درچارچوب حمایت از تروریست‌ها و ایجاد روزنه امید برای فرار از شکست و روحیه دادن به آنان است.

نمایندگان مجلس ایران تصریح کردند: براساس اعتراف سازمان ملل، همه مواد شیمیایی دولت سوریه در سال‌های گذشته نابود شده و اقدام خلاف حقوق بین الملل آمریکا بدون تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، بهانه‌ای برای حمایت از تروریست‌ها و جلوگیری از پیروزی‌های مردم سوریه است.

ارتش آمریکا به بهانه ساختگی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در منطقه «خان شیخون» در ادلب، شمال غرب این کشور، بامداد جمعه گذشته پایگاه هوایی «الشعیرات» را در ولایت حمص سوریه موشک باران کرد. 

کلیدواژه