روحانی: فناوری هسته‌ای برای ایران یک ضرورت است
(last modified Sun, 09 Apr 2017 08:11:32 GMT )
حمل 20, 1396 12:41 Asia/Kabul
  • روحانی: فناوری هسته‌ای برای ایران یک ضرورت است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: فناوری هسته‌ای یک ضرورت برای ایران بوده و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ادامه این فناوری، تاکید و اصراری درست و به حق است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای ایران در تهران افزود: هنرمندان دیپلماسی، شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» را در مجامع بین المللی به کرسی نشاندند.

روحانی، اجرای 42 پروژه هسته‌ای در طول یک سال گذشته را نتیجه مدیریت جهادی و انقلابی دانست و تصریح کرد: با مدیریت علمی، انقلابی، جهادی و بسیجی، انرژی هسته‌ای در بخش‌های مختلف زندگی مردم ایران بروز و ظهور کرده است.

روحانی با بیان این که برخی از کشورهای جهان در سال 2003 می‌خواستند به بهانه‌های مختلف، فناوری هسته‌ای را از ایران بگیرند، خاطرنشان کرد: با ایستادگی مقابل قدرت‌های جهانی، پرونده هسته‌ای ایران در این سال از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای امنیت سازمان ملل نرفت که این موضوع اولین پیروزی ملت ایران در برابر آمریکا بود.

رئیس قوه مجریه ایران همچنین با انتقاد از حمله آمریکا به سوریه گفت: در جهانِ دارای استاندار دوگانه و بی‌قانونی، آمریکا بدون مجوز سازمان ملل و شورای امنیت به خود حق می‌دهد به کشور مستقل در منطقه حساس خاورمیانه حمله کند.

رئیس جمهوری ایران با بیان این که برخی از کشورهای منطقه، آمریکا را به علت حمله به سوریه تشویق کرده‌اند، اظهار کرد: حامیان منطقه‌ای حمله آمریکا به سوریه، باید بدانند نوبت آنان هم خواهد رسید.

رئیس جمهوری ایران به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران ( 19 ماه مه 2017 ) اشاره کرد و افزود: انتخابات در ایران همانند انتخابات در آمریکا نیست و ملت ایران با وحدت و انسجام ملی قدرت کشور را در انتخابات به رخ جهانیان خواهند کشید.

کلیدواژه