رهبر معظم انقلاب: حمله آمریکا به سوریه خطایی راهبردی است
(last modified Mon, 10 Apr 2017 02:35:32 GMT )
حمل 21, 1396 07:05 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: حمله آمریکا به سوریه خطایی راهبردی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حمله آمریکا به سوریه تاکید کردند: جنایت، تجاوز، تخطی و تعدی کاملاً از آمریکایی‌ها بر می‌آید و در نقاط دیگر جهان نیز این کارها را کرده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران، در ارزیابی اقدام اخیر آمریکا در تهاجم نظامی به سوریه افزودند: کاری که آمریکایی‌ها کردند، اشتباه و خطایی راهبردی است و آنها در حال تکرار خطای گذشتگان خود هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مسوولان قبلی آمریکا، داعش را به وجود آوردند یا به آن کمک کردند و مسوولان کنونی آمریکا نیز در حال تقویت داعش یا گروهی نظیر آن هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این که خطر این گروه‌ها در آینده گریبان آمریکایی‌ها را خواهد گرفت افزودند: اروپا امروز به خاطر غلطی که در تقویت تکفیری‌ها انجام داد، گرفتار است و مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند و آمریکا نیز در حال تکرار همان غلط است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: ایران نشان داده است که با کارهای غلط، از میدان به‌در نمی‌رود و مردم و مسوولانی که به انقلاب اعتقاد دارند، با توکل بر خدا، مقابل تهدیدها و تشرها عقب نمی‌نشینند، زیرا اگر بنا بر عقب‌نشینی بود، امروز ایران دچار درماندگی و ورشکستگی روحی و تمدنی شده بود.

فرمانده معظم کل قوای ایران همچنین با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه دولت‌های غربی از صدام در جنگ تحمیلی افزودند: دولت‌های ریاکار اروپایی که امروز در قضیه سوریه مدعی استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند، در زمان جنگ تحمیلی، خروارها سلاح شیمیایی به صدام دادند تا او با این سلاح‌ها به جبهه‌های ایران و مناطق سردشت و حلبچه حمله کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسوولان و نیروهای مسلح ایران و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم» نیز تاکید کردند: نیروهای مسلح ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز به روز توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند.

 

کلیدواژه