حمل 21, 1396 07:30 Asia/Kabul
  • ظریف: تحقیقات بی طرفانه درباره حادثه «خان شیخون» سوریه ضروری است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه شب تاکید کرد: تحقیقات منصفانه و بی طرفانه درباره حادثه غم انگیز «خان شیخون» ضروری است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمد جواد ظریف» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت، جهان هنوز بهای اقدامات یک جانبه و بر اساس ادعاهای خودساخته را می پردازد.

در حمله شیمیایی مشکوک روز سه شنبه گذشته به منطقه «خان شیخون» در جنوب ادلب سوریه، بیش از صد نفر کشته و حدود 400 نفر زخمی شدند.

پس از به وقوع پیوستن حادثه مشکوک «خان شیخون»، محور غربی عربی حامی تروریست ها به سرکردگی آمریکا تلاش فروانی کرد، این حمله را به دولت سوریه نسبت دهد، اتهامی که دولت سوریه قاطعانه آن را رد کرده است.

این حمله مشکوک همچنین تبدیل به بهانه ای برای آمریکا شد تا روز جمعه پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص سوریه را که اصلی ترین مرکز مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در منطقه است هدف 59 فروند موشک کروز قرار دهد.

تجاوز موشکی آمریکا به سوریه در حالی صورت گرفت که گروه های تروریستی در عراق و سوریه بارها در سکوت آمریکا و سازمان ملل از سلاح های ممنوعه از جمله شیمیایی علیه مردم این دو کشور استفاده کرده اند.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

کلیدواژه