امیرعبداللهیان: حمله آمریکا به سوریه خلاف قواعد حقوق بین الملل است
(last modified Mon, 10 Apr 2017 08:06:51 GMT )
حمل 21, 1396 12:36 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: حمله آمریکا به سوریه خلاف قواعد حقوق بین الملل است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران درامور بین الملل گفت: حمله آمریکا به سوریه خلاف قواعد حقوق بین الملل است.

ارتش آمریکا به بهانه ساختگی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در منطقه «خان شیخون» در ادلب، شمال غرب این کشور، بامداد جمعه گذشته پایگاه هوایی «الشعیرات» را در استان حمص سوریه موشک باران کرد.

به گزارش روز دوشنیه ایرنا؛ «حسین امیر عبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران درامور بین الملل در دیدار «جولیو هاز» سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران، ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به سوریه تصریح کرد: این حمله نظامی به سوریه علاوه بر تشدید ناامنی در منطقه، عامل روحیه بخشی به داعش و عوامل تروریستی بود و این اقدام خلاف شعارهای «دونالد ترامپ» رئیس جنهوری آمریکا است.

امیر عبداللهیان با اشاره به خلع سلاح شیمیایی سوریه و وضعیت برتر سیاسی و میدانی ارتش این کشور افزود: با توجه به تمامی شرایط نمی توان اتهام استفاده دولت بشار اسد از سلاح های شیمیایی را پذیرفت و استفاده کنندگان از این سلاح ها تروریست هایی هستند که تاکنون خلع سلاح نشده اند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران درامور بین الملل همچنین با ابراز نگرانی از اوضاع انسانی در یمن تصریح کرد: تجاوز و توسل به زور علیه یمن از عوامل بروز قحطی، بحران انسانی و رشد فزاینده تروریسم در یمن و منطقه است.

امیرعبداللهیان همچنین از گسترش همکاری های پارلمانی تهران – برن جهت تسهیل همکاری بخش های دولتی و خصوصی دو کشور استقبال کرد.

جولیو هاز سفیر سوئیس در تهران نیز در این دیدار گفت: هر چند نشست های زیادی میان بازیگران اصلی سوریه برای حل سیاسی بحران این کشور برگزار شده است اما تضاد منافع موجب شده است که پیشرفت کمی حاصل شود.

هاز با ابراز رضایت از روند رو به رشد همکاری ایران و سوئیس، از آمادگی پارلمان این کشور برای توسعه روابط پارلمانی دو کشور خبر داد.

 

کلیدواژه