قاسمی: برنامه موشکی ایران ارتباطی به برجام ندارد
(last modified 1396-01-24T03:13:42+00:00 )
حمل 24, 1396 07:43 Asia/Kabul
  • قاسمی: برنامه موشکی ایران ارتباطی به برجام ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه برنامه موشکی ایران ارتباطی به برجام ندارد، تاکید کرد: ایران به مسئولیتش برای ارتقاء توانمندی های دفاعی به منظور حراست از امنیت ملی و ارتقاء صلح و ثبات منطقه ای واقف است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بهرام قاسمی» روز چهارشنبه در واکنش به بیانیه اخیر گروه هفت (G7) در ایتالیا گفت: ماهیت و نحوه طراحی موشک های بالستیک جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که آزمایش های موشکی ایران هیچ مغایرتی با قطعنامه 2231 شورای امنیت ندارد. 

قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: ایران ضرورت پایبندی کلیه طرف ها به تعهدات خود طبق برجام و اجرای مفاد این سند، که در بیانیه اخیر گروه هفت نیز آمده است را لازمه پایداری برجام به عنوان یک سند چندجانبه مشتمل بر تعهدات متقابل می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: ایران اجرای متوازن و کامل تعهدات را از سوی همه اعضای آن در فضایی سازنده انتظار دارد.

قاسمی افزود: طبق گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران تاکنون با دقت و به صورت کامل همه تعهدات برجامی خود را اجرا کرده است و انتظار قانونی ایران این است که طرف های دیگر نیز متقابلا هم در رفتار عملی و هم در موضعگیری های سیاسی به تکالیف برجامی خود از جمله در حوزه رفع تحریم ها عمل کنند.

وزیران امور خارجه گروه هفت، روز سه شنبه در بیانیه پایانی نشست دو روزه خود در ایتالیا،  در ادامه فرافکنی شان علیه جمهوری اسلامی ایران از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده بودند.

گروه هفت (G7) از هفت کشور صنعتی آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، انگلیس و آمریکا تشکیل شده است.

کلیدواژه