حمل 24, 1396 16:12 Asia/Kabul
  • تکذیب ادعاهای حمایت تسلیحاتی ایران از تروریست‌ها در شبه جزیره سینا

دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر، ادعای اخیر برخی پایگاه‌های خبری و رسانه‌های عربی درباره حمایت تسلیحاتی ایران از گروه‌های تروریستی در شبه جزیره سینا در مصر را با استناد به فیلم مشکوک منتشر شده توسط تروریست‌ها مضحک و دروغین دانست.

دفتر حفاظت منافع ایران در مصر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به سابقه منبع این خبرسازی کذب توسط نشریه صهیونیستی «اسرائیل دیفنس» در گذشته و بازنشر آن در برخی رسانه‌های مغرض سعودی، بر مواضع آشکار، ثابت و همیشگی ایران در قبال گروه‌های تروریستی- صهیونیستی مانند داعش و شاخه‌های آن در کشورهای مختلف از جمله سوریه، عراق و مصر تاکید کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: ایران از هیچ کوششی برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی و ترغیب جهانیان برای مقابله با اقدامات آنان فروگذار نکرده است و نمی‌کند.

دفتر حفاظت منافع ایران در مصر همچنین هدف اصلی انتشار مجدد اخبار کذب در برهه زمانی کنونی از سوی رسانه‌های صهیونیستی و سعودی را منحرف کردن افکار عمومی نخبگان در جهان به ویژه در جهان عرب و اسلام از حامیان اصلی فکری و مالی و تسلیحاتی عاملان انفجارهای تروریستی و وحشیانه اخیر ضد شهروندان بی‌گناه در کلیساهای مصر دانست.

در این بیانیه آمده است: ماهیت پیوند «مثلث شوم رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای عربی، تروریست‌های تکفیری» که در تلاش برای ایجاد و ادامه آشوب و ناامنی در منطقه و جهان و تضعیف و فروپاشی کشورهای بزرگ اسلامی هستند، برای همگان افشا شده است و این امر ضرورت هوشیاری نخبگان و محافل رسانه‌ای در نیفتادن در دام این شیطنت‌های تبلیغاتی خبیثانه و فریبکارانه را می‌طلبد.

چهار انفجار تروریستی روز یکشنبه در شهر «طنطا» شمال قاهره، استان اسکندریه و استان سینای شمالی مصر، ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت.

 

کلیدواژه