تاکید ایران، روسیه و سوریه بر مبارزه با تروریسم و رد توطئه ضد سوری
(last modified 1396-01-25T11:12:17+00:00 )
حمل 25, 1396 15:42 Asia/Kabul
  • تاکید ایران، روسیه و سوریه بر مبارزه با تروریسم و رد توطئه ضد سوری

وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه در پایان نشست سه جانبه در مسکو در کنفرانس خبری مشترک، بر حل سیاسی بحران این کشور، مبارزه با تروریسم و همچنین لزوم کمک به سوری ها تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، نشست سه جانبه "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و "ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه امروز (جمعه) در ساختمان وزارت خارجه در مسکو در چارچوب راهبرد حل سیاسی بحران این کشور پشت درهای بسته برگزار شد.

 وزیر خارجه ایران پس از این نشست در کنفرانس خبری مشترک با حضور همتایان روس و سوری خود گفت: استفاده از سلاح شیمیایی که جمهوری اسلامی بارها قربانی آن بوده، امروز علیه سوریه استفاده شده است. 

ظریف افزود: امروز تروریسم نه تنها در سوریه که در سن پترزبورگ و آلمان هم قربانی می گیرد.

وزیر خارجه ایران با هشدار به آمریکا و گروه کشورهای ضد سوری گفت: نتایج اقدام های یکجانبه در دهه گذشته مشخص شده که زیان های زیادی در منطقه داشته است.

سرگئی لاوروف نیز در این کنفرانس خبری گفت: سه کشور برای حل سیاسی بحران سوریه هماهنگ و همگرا هستند.

وزیر خارجه روسیه حمله آمریکا به سوریه را تجاوز به این کشور توصیف کرد و افزود: خواهان آن هستیم که یک گروه تحقیق متوازن از سازمان منع کاربرد سلاح شیمیایی، درباره اتفاقات خان شیخون تحقیق کند.

ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه هم با محکوم کردن حمله موشکی جمعه هفته گذشته آمریکا به پایگاه عملیات هوایی ضدتروریستی الشعیرات در ولایت حمص، بر موافقت دمشق با انجام تحقیقات مستقل و فوری در این زمینه تاکید کرد.

در این نشست سه جانبه که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو و اعضای هیات های سه کشور انجام شد، دستاوردهای سیاسی و تدابیر لازم برای کمک به سوریه برای حل سیاسی بحران این کشورمورد بررسی قرار گرفت. همچنین بر لزوم انجام تحقیقات مستقل و بی طرف برای روشن شدن عامل حمله شیمیایی سه شنبه هفته گذشته در شهرک خان شیخون سوریه تاکید شد.

کلیدواژه