شمخانی: اقدامات آمریکا در منطقه به نفع تروریست‌ها است
(last modified 1396-01-27T09:49:51+00:00 )
حمل 27, 1396 14:19 Asia/Kabul
  • شمخانی: اقدامات آمریکا در منطقه به نفع تروریست‌ها است

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: اقدامات یکجانبه آمریکا و برخی همپیمانان آن، راه حل‌های سیاسی برای پایان بحران در منطقه را ناکام می‌گذارد.

«علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در دیدار سپهبد «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در تهران با بیان اینکه استفاده آمریکا از بمب‌های بزرگ و غیرمتعارف در افغانستان نامشروع است، گفت: بمباران مردم و کشورها هرگز امنیت ملی آمریکا را تقویت نمی‌کند و باعث تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه خواهد شد.

ارتش آمریکا چند روز پیش به بهانه هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش در افغانستان از بمب‌های بزرگ و غیرمتعارف استفاده کرد. 

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران افزود:  خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می‌شود، همه منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانع از رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی شده است.

شمخانی همچنین با اشاره به اشتراک‌های فراوان ایران و جمهوری آذربایجان در مسائل دفاعی، سیاسی، منطقه‌ای، فرهنگی و مذهبی بر ضرورت گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور در مسائل راهبردی تاکید کرد.

سپهبد «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به تهدیدهای مشترک ایران و جمهوری آذربایجان از جمله گروه‌های تروریستی و تکفیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب ارزنده‌ای دارد که تلاش می‌شود با انجام گفت وگوهای نزدیک بین دو کشور با این تهدیدها مقابله شود.

 

کلیدواژه