حمل 28, 1396 21:14 Asia/Kabul
  • آغاز سومین جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد

سومین جشنواره فرهنگ ملل با حضور سفیران و دانشجویان 21 کشور از جمله تاجیکستان امروز دوشنبه- در مشهد آغاز شد.

به گزارش رادیو دری در آیین افتتاحیه این جشنواره سه روزه، سید جواد حسینی معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی ایران از فرهنگ به عنوان بنیان هویت ملت‌ها یاد کرد و گفت: مفتخریم در سال 2017 که مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام است میزبان علاقمندان عرصه فرهنگ و ادب از 21 کشور دنیا هستیم.

حسینی، تعامل فرهنگی جوامع انسانی را در رشد و توسعه کشورها بسیار موثر دانست و بر ضرورت گسترش روزافزون مراودات فرهنگی در عرصه‌های علمی – دانشگاهی و اجتماعی تاکید کرد.

دکتر محمد کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد هم برپایی این جشنواره بین‌المللی را جشن بزرگ با هم بودن و برای هم بودن خواند و افزود: معنتقدیم دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد، نمایندگان کشور خود هستند و پس از بازگشت به کشور خود پیام دوستی، برادری و برابری مردم ایران و فرهنگ اصیل ایرانی را برای مردم کشورشان به ارمغان خواهند برد.

دکتر علی غنایی دبیر اجرایی این جشنواره نیز هدف از برگزاری این گونه جشنواره‌ها در حاشیه رویداد فرهنگی مشهد 2017 را تقویت روابط علمی و فرهنگی بین ایران و کشورهای مختلف جهان دانست و گفت: دانشگاه فردوسی مشهد با 70 سال سابقه از برترین دانشگاه‌های ایران است و آمادگی پذیرش دانشجو از سراسر جهان را دارا است.

سفیران کشورهای تاجیکستان، عراق و افغانستان، دبیر دوم سفارت اندونزی، دبیر اول کنسولگری تایوان، دبیر اول کنسولگری یمن و دبیر اول سفارت کره جنوبی، سرکنسول ترکیه در مشهد و رییس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد در مراسم افتتاحیه این جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند.

در سومین جشنواره فرهنگ ملل که با شعار صلح و دوستی و با هدف معرفی مفاهیم فرهنگی و آشنایی با فرهنگ‌های ملل مختلف در دانشگاه فردوسی مشهد برپا شده است، در کنار تولیدات هنری و صنایع دستی، انواع فرآورده‌های غذایی سنتی و محلی از 21 کشور نیز در معرض معرفی و استفاده علاقمندان قرار گرفته است.

کلیدواژه