حمل 29, 1396 14:40 Asia/Kabul
  •  روحانی : باید در برابر ناامنی حاکم بر منطقه هوشیار بود

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر لزوم هوشیاری در برابر ناامنی حاکم در منطقه تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در نشست با روسای دانشگاه های کشور، ضمن اشاره به اوضاع حساس جهان گفت: غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط آینده و ناامنی و بی‌ثباتی حاکم در منطقه ، لزوم هوشیاری را دوچندان می کند.

روحانی همچنین دانشگاه ها را منشاء نشاط و حرکت های بزرگ اجتماعی برشمرد و افزود : دانشگاه‌ها ، نقش مهمی در انقلاب اسلامی و در مسیر آینده ایران داشتند و خواهند داشت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه مهم دانشگاه‌ها در تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید توجه ویژه‌ای به مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان داشته باشند.

روحانی با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تاکید کرد: ایران از پشتوانه و استعداد انسانی بزرگی برخوردار است و این استعداد می‌تواند در روند پیشرفت کشور، شتاب ایجاد کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، دستاوردهای علمی کشور را نیز تحسین‌برانگیز توصیف کرد و گفت: امروز ایران در شتاب علمی در بین 25 کشور به نام جهان ، رتبه نخست را دارا است.

«محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران نیز در ابتدای این نشست گزارشی از دستاوردهای حوزه علم و فناوری در ایران ارایه کرد.

 

کلیدواژه