ظریف: آمریکایی‌ها با زبان تحریم مقابل ایران نتیجه نخواهند گرفت
(last modified Fri, 21 Apr 2017 06:05:24 GMT )
ثور 01, 1396 10:35 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکایی‌ها با زبان تحریم مقابل ایران نتیجه نخواهند گرفت

وزیر خارجه ایران گفت: آن چه امروز مقامات آمریکایی بیش از هر زمان دیگری بدان نیاز دارند، واقع‌گرایی در کلام و کرداری متین توام با خردگرایی از سر درک واقعیت‌های موجود ایران است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران پنجشنبه‌شب در پاسخ به سخنان وزیر خارجه آمریکا ضد ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید به خوبی از تاریخ به خصوص روند تحولات دهه گذشته آموخته باشند که تحت هیچ شرایطی از سخن راندن با زبان تحریم، تهدید و خصومت مقابل ایران و ایرانیان نتیجه نگرفته و نخواهند گرفت.

وزیر خارجه ایران با اشاره به اظهارات متناقض وزیر خارجه آمریکا درباره اجرای تعهدهای برجامی ایران تاکید کرد: اتهامات بی پایه و اساس آمریکا نمی‌تواند اعتراف این کشور به پایبندی ایران به اجرای تعهدهای خود را در قبال برجام بپوشاند.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در نامه‌ای به «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پایبندی ایران به تعهدهای خود در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تائید کرد، اما سپس در اظهاراتی متناقض جمهوری اسلامی ایران را به زعم خود به جاه طلبی‌های هسته‌ای متهم کرد.

ظریف افزود: آمریکا باید بداند که دیگر قادر نیست جامعه جهانی را با اتهامات بی‌اساس، که کذب آن‌ها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان بسته شدن پرونده «پی ام دی» (مطالعات ادعایی درباره نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران) اثبات گردید، منحرف کند.

وزیر خارجه ایران همچنین درباره تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی در خصوص حمایت ایران از تروریسم گفت: منافع ایران و همه کشورهای منطقه و جهان در مهار و شکست تروریسم لجام گسیخته‌ای است که متاسفانه با محاسبات غلط، اشتباه و بی تدبیری آمریکا و القائات مغرضانه شرکای منطقه‌ای این کشور در دهه‌های گذشته تولید و تکثیر و به دور از همه موازین انسانی بر منطقه و جهان تحمیل شده است.

ظریف تاکید کرد: بی‌شک جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری پیشرو در مبارزه با تروریسم، بدون توجه به سیاست‌های نابخردانه آمریکا همچنان در خط مقدم مبارزه برای استقرار صلح و امنیت در منطقه و جهان قرار خواهد داشت.

 

کلیدواژه