ثور 01, 1396 13:22 Asia/Kabul
  •  ایران، عملیات تروریستی در پاریس را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی پنجشنبه‌شب در خیابان «شانزلیزه» پاریس را محکوم و با مردم فرانسه ابراز همدردی کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه تصریح کرد: مماشات و گاه اقدامات حمایتی از تروریست‌های جانی که حکایت از اِعمال استانداردهای دوگانه غرب در برخورد با تروریسم دارد، آنان را به انجام عملیات تروریستی دیگری در قلب اروپا جری‌تر ساخت.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می‌کند تروریسم، اولین و فوری‌ترین خطر برای صلح، ثبات و امنیت جهانی است که جز با رسیدن به فهمی مشترک و اراده‌ای راسخ و صادق میان اعضای جامعه بین المللی برطرف و ریشه‌کن نخواهد شد.

در پی تیراندازی پنجشنبه‌شب عناصر گروه تروریستی داعش در خیابان «شانزلیزه» پاریس فرانسه، یک افسر پلیس کشته و سه نفر زخمی شدند.

فرانسه از آغاز سال 2015 با اقدامات مختلف تروریستی مواجه شده است. در حملات تروریستی 13 نوامبر 2015 پاریس، و چهارده ژوییه 2016 شهر نیس فرانسه نیز که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن‌ها را برعهده گرفت، بیش از 210 نفر کشته شدند.

کشورهای غربی که از هیچ تلاشی برای کمک‌رسانی به تروریست‌ها در منطقه خاورمیانه به ویژه تروریست‌های مستقر در سوریه دریغ نکرده‌اند، در حال حاضر با بازگشت اعضای اروپایی گروه تروریستی داعش و انجام حملات تروریستی مواجه شده‌اند.

 

کلیدواژه