ظریف: تهدید ایران توسط آمریکایی ها بی نتیجه است
(last modified Sat, 22 Apr 2017 02:37:15 GMT )
ثور 02, 1396 07:07 Asia/Kabul
  •  ظریف: تهدید ایران توسط آمریکایی ها بی  نتیجه است

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: دولتمردان آمریکا بدانند تحت هیچ شرایطی با زبان تحریم و تهدید در مقابل ایران نتیجه نگرفته و نخواهند گرفت.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: دولتمردان آمریکا به خوبی باید از تاریخ و به خصوص حوادث و روند تحولات چهار دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آموخته باشند که تحت هیچ شرایطی و هیچ گاه از سخن گفتن با زبان تحریم و تهدید و بکار گیری کلمات خشونت آمیز مقابل ایران و ایرانیان نتیجه نگرفته و نخواهند گرفت.

ظریف افزود: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا یک روز به کنگره این کشور نامه می دهد که ایران به همه تعهداتش در برجام عمل کرده است و روز بعد در اظهاراتی متناقض ایران را متهم به جاه طلبی های هسته ای کرده و برجام را توافقی برای باج دادن به ایران قلمداد می کند.

وزیر خارجه ایران به تیلرسون توصیه کرد از ناکامی و بن بست دولتمردان گذشته این کشور در پیشبرد سیاست های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران درس بگیرد.

ظریف برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را نتیجه بازنگری دولتمردان گذشته در سیاست های سراپا اشتباه آمریکا در مقابل ایران و منطقه دانست و تصریح کرد: آمریکا دیگر قادر نیست جامعه جهانی را با اتهامات بی اساس  که کذب آنها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان بسته شدن پرونده هسته ای ایران اثبات گردید، منحرف نماید.

 

کلیدواژه