ثور 02, 1396 23:47 Asia/Kabul
  •  عراقچی: ایران بهانه جویی غربی ها را  در قبال برجام  نمی پذیرد

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: تهران بهانه جویی غربی ها برای اجرا نکردن تعهدات خود را در قبال برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) نخواهد پذیرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ «سیدعباس عراقچی» معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در نشست 5 ثور کمیسیون مشترک ایران و کشورهای گروه پنج به علاوه یک (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آمریکا و آلمان) در وین اتریش تمامی موارد بدعهدی، تعلل و مقابله جویی دولت آمریکا نسبت به برجام را مطرح و پیگیری خواهد کرد.

عراقچی همچنین در واکنش به تکرار ادعاهای منسوخ گروهک تروریستی منافقین مبنی بر وجود فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران و انتشار وسیع این ادعاها در چند رسانه‌ غربی افزود: ادامه این اتهامات تاریخ گذشته از سوی گروهک تروریستی منافقین، تکرار سناریوی شکست خورده ای است که پیش از این، ابطال آن توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی به اثبات رسیده است.

معاون وزیر خارجه ایران تصریح کرد: بعد از بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پارچین و گزارش وی درباره فقدان ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران که موجب بسته شدن پرونده جعلی معروف به پی ام دی (PMD) و رسوایی مدعیان آن گردید، توسل جستن مجدد گروهک تروریستی منافقین به این سناریوی شکست خورده، نشان دهنده عمق عقب افتادگی فکری و سیاسی این گروهک و تلاش مذبوحانه آنان برای خوش رقصی در مقابل هیات حاکمه جدید آمریکا است.

معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه گروهک تروریستی منافقین هیچگاه جایگاهی نزد ملت ایران نداشته و ندارد به دولت آمریکا توصیه کرد: در دام آدرس های غلط و پرونده سازی های گمراه کننده ای که از سوی تروریست ها و حامیان منطقه ای آنها برای ترویج ایران هراسی انجام می شود، نیفتد زیرا این مسیری است که دولت های گذشته آمریکا به کرات آزموده و هر بار نیز شکست خورده اند.

اعضای گروهک تروریستی منافقین در نشست بررسی عملکرد ایران پس از برجام در واشنگتن ادعا کردند: ایران در حال حاضر در سازمان پژوهش‌های دفاعی در حال ساخت سلاح اتمی است.

 

کلیدواژه