بروجردی : ضرورت راه اندازی خط لوله صلح انرژی میان ایران و پاکستان
(last modified 1396-02-02T19:26:21+00:00 )
ثور 02, 1396 23:56 Asia/Kabul
  •  بروجردی : ضرورت راه اندازی خط لوله صلح انرژی میان ایران و پاکستان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به نقش مهم انرژی در روابط تهران و اسلام آباد ، بر لزوم راه اندازی خط لوله صلح انرژی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان در تهران ابراز امیدواری کرد : اسلام آباد گام ضروری در تحقق خط لوله صلح انرژی بردارد.

بروجردی با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان متاثر از پیوندهای تاریخی و دیرینه میان دو ملت است ، افزود : ایران و پاکستان همواره در زمان سختی ها کنار یکدیگر بوده اند و عمق روابط خوب  دو کشور ناگسستنی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اهمیت مسائل امنیتی در روابط تهران و اسلام آباد تصریح کرد: دو کشور می توانند با گسترش همکاری های امنیتی، نقش بسزایی در امنیت منطقه ایفا کنند.

سردار ایاز صادق نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری های ایران و پاکستان گفت : حصول توافق بانکی و همچنین توافق خواهرخواندگی بنادر چابهار – گواتر، گام های مهمی در استفاده از ظرفیت های موجود در روابط دوجانبه است.

ایاز صادق با تاکید بر ضرورت همکاری ایران و پاکستان در مبارزه با تروریسم ، همکاری های دو کشور را در ایجاد صلح و امنیت در منطقه انکارناپذیر دانست.

«سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان و از اعضای ارشد حزب حاکم این کشور (مسلم لیگ نواز) روز جمعه در راس هیات پارلمانی وارد تهران شد.

 

کلیدواژه