ثور 04, 1396 01:10 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی در مسیر حرکت و پیشرفت قرار گرفته و باید از فضای امن و شرایط بعد از توافق هسته‌ای برای افزایش تولید و پیشرفت ایران استفاده کرد.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های اقتصادی و زیربنایی استان قزوین ، گفت: باید از فضای کنونی بوجود آمده در شرایط بعد از توافق هسته‌ای که صادرات و واردات تسهیل شده است، محصولات ایرانی را صادر کرد.

روحانی به نیروی انسانی و مواد اولیه فراوان در ایران اشاره کرد و گفت: میزان تولید مواد پتروشیمی در ایران حدود 9 میلیون تُن افزوده شده و شتاب خوبی در صادرات غیرنفتی و تولید نفت و گاز، صنایع مختلف‌ و معادن ایران بوجود آمده است.

وی با اشاره به ایجاد 630 هزار شغل در سال گذشته در ایران، تصریح کرد: تنها پنج کشور در جهان می‌توانند سالانه بیش از 600 هزار شغل ایجاد کنند، چرا که ایجاد شغل به سرمایه‌گذاری عظیم نیاز دارد.

رئیس‌ جمهوری ایران همچنین بر حضور ملت ایران در انتخابات 29 ثور تاکید کرد و گفت: مردم باید با زبان ، عمل و رأی خود مطالباتشان را به مسئولان اعلام کنند.

همزمان با سفر رئیس جمهوری ایران به استان قزوین، 17 طرح و پروژه صنعتی و زیربنایی در این استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

کلیدواژه