صالحی : تعلیق نشدن مجدد قانون تحریم ایران ، نقض برجام است
(last modified 1396-02-05T04:10:07+00:00 )
ثور 05, 1396 08:40 Asia/Kabul
  • صالحی : تعلیق نشدن مجدد قانون تحریم ایران ، نقض برجام است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت : اگر "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا قانون تحریم ها را مجددا تعلیق نکند، نقض صریح برجام اتفاق افتاده است .

به گزارش ایرنا، "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه در مراسمی در تهران افزود: هدف ایران در صنعت هسته ای هیچگاه رفتن به مقاصد غیر صلح آمیز نیست چراکه بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی تولید، انباشت و بکارگیری سلاح های کشتار جمعی از جمله هسته ای ، عملی حرام است.

صالحی همچنین گفت: رئیس جمهوری آمریکا در پی کنار گذاشتن برجام بدون عواقب بین المللی است، اما خیلی از کشورها اعلام کرده اند ، آمریکا را در این موضوع  همراهی نخواهند کرد.

وی درباره رفتارهای نامناسب آمریکا در سطح بین الملل از جمله حضور نظامی در عراق و حمله به سوریه به بهانه تسلیحات شیمیایی گفت: حمله به سوریه در حالی بود که این کشور از سوی کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی ، خلع سلاح شده بود و اکنون آمریکا از رفتن گروه حقیقت یاب به سوریه ممانعت می کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به اختصاص 5 میلیون دلار از سوی اتحادیه اروپا برای افزایش ایمنی هسته ای در ایران اشاره کرد و افزود: قرارداد بازطراحی راکتور اراک با چین و ساخت دو نیروگاه اتمی در ایران با روسیه امضا شده است.

 

کلیدواژه