ثور 07, 1396 11:00 Asia/Kabul
  • حضور جانبازان شیمیایی ایران در سالگرد تاسیس کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی

بیستمین سالگرد اجرایی شدن کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و تاسیس سازمان منع این سلاح‌ها با حضور جانبازان شیمیایی و نماینده جمهوری اسلامی ایران در لاهه هلند برگزار شد.

سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی که مرکز آن در شهر لاههِ هلند است، درچارچوب اجرای قانون منع تسلیحات شیمیایی و با هدف پاک کردن جهان از وجود تسلیحات سمی و ممانعت از تولید سلاح‌های جدید، در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا؛ در مراسم بیستمین سالگرد اجرایی شدن کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و تاسیس سازمان منع این سلاح‌ها؛ پادشاه هلند، مقام‌های هلندی، رئیسان سازمان‌های بین المللی مستقر در لاهه، سفیران و نمایندگان کشورها نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از جمله «علیرضا جهانگیری» نماینده جمهوری اسلامی ایران در این سازمان حضور داشتند.

در این مراسم همچنین دو نفر از مصدومان و جانبازان شیمیایی ایرانی به عنوان سند زنده مظلومیت جمهوری اسلامی ایران و آثار وحشتناک استفاده از این سلاح‌های کشتار جمعی در جنگ تحمیلی رژیم صدام به ایران با «برت کوندرس» وزیر خارجه هلند، «احمد اوزومجو» مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و رئیس کنفرانس سالانه سلاح‌های شیمیایی دیدار و گفت وگو کردند.

«احمد اوزومجو» مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در این مراسم بر ضرورت پذیرش فراگیر کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی تاکید کرد و الحاق مصر، کره‌ شمالی، رژیم صهیونیستی و سودان‌جنوبی به این کنوانسیون را خواستار شد.

کلیدواژه