ثور 07, 1396 11:59 Asia/Kabul
  • حفظ حاکمیت ملی و یکپارچگی سوریه، خواست وزیران دفاع ایران و روسیه

وزیران دفاع جمهوری اسلامی ایران و روسیه بر لزوم استقرار آرامش و امنیت پایدار در سوریه و همچنین لزوم حفظ حاکمیت ملی و یکپارچگی این کشور تاکید کردند.

سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران و ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع  روسیه روز پنجشنبه در حاشیه ششمین نشست امنیت بین المللی در مسکو با یکدیگر دیدار و درباره مسائل دوجانبه و اوضاع منطقه مذاکره کردند.

سرتیپ حسین دهقان و ارتشبد سرگئی شویگو با بررسی تحولات میدانی سوریه بر ضرورت تداوم و گسترش آتش‌بس، لزوم امداد رسانی و ادامه اقدام‌های بشردوستانه و فراهم آوردن شرایط لازم برای دسترسی آزادانه همه سوری‌ها به کمک ها و خدمات مورد نیاز تاکید کردند.

در رایزنی‌های وزیران دفاع ایران و روسیه همچنین بر اجرای کامل توافق نامه نظامی که در تهران به امضای دو طرف رسیده است، تاکید شد.

وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه هم پیش از سخنرانی در ششمین نشست امنیت بین المللی مسکو با وزیران دفاع هند، صربستان، ونزوئلا و برزیل دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرد.

وزیر دفاع ایران در سخنرانی افتتاحیه ششمین نشست امنیت بین المللی در مسکو، با تاکید بر این که ایران مقابل هر نوع تهدید آمریکا و کشورهای مرعوب نظام سلطه، مقابله جدی خواهد کرد، تصریح کرد: حق تعیین سرنوشت ملت‌ها، احترام به حاکمیت ملی و دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها، با اقدامات غیرقانونی غرب به ویژه آمریکا به خطر افتاده است.

نشست امنیت بین المللی مسکو که از روز چهارشنبه با حضور 700 شرکت کننده از 80 کشور آغاز شده است امروز (پنج‌شنبه) پایان می یابد.

کلیدواژه