ثور 09, 1396 07:46 Asia/Kabul
  • قاسمی: تجاوزهای مکرر اسرائیل به سوریه، در راستای تقویت تروریست ها است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه، نقض تمامیت ارضی این کشور، مغایر موازین بین المللی و در راستای تقویت تروریست ها است.

«بهرام قاسمی» جمعه شب با محکوم کردن حملات تجاوزکارانه و مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه، تصریح کرد: شکی نیست این حملات در راستای تضعیف دولت قانونی سوریه، نقض آشکار حاکمیت یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد و علیه صلح و امنیت جهانی است.‌

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد خواست تا در مقابل تجاوزهای اسرائیل  که برهم زننده ثبات و امنیت منطقه و جهان است، سکوت نکنند و برای جلوگیری از تکرار آن ، تمامی تلاش خود را به کار بندند.

رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه یکی از مواضع ارتش سوریه در جنوب غرب فرودگاه دمشق را با چند موشک هدف قرار داد. 21 آوریل نیز نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دو موشک را از سرزمین های اشغالی به سوی یکی از پایگاه های ارتش سوریه در اطراف شهرک «خان ارنبه» استان «قنیطره» جنوب این کشور شلیک کرد.

اسرائیل همواره برای حمایت و پشتیبانی از تروریست ها، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می دهد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدانشان برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه