آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری هسته ای با ایران
(last modified 1396-02-09T11:15:08+00:00 )
ثور 09, 1396 15:45 Asia/Kabul
  •  آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری هسته ای با ایران

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا ضمن اعلام علاقه مندی به همکاری با ایران در حوزه انرژی هسته ای ، از رشد 300 درصدی صادرات ایران به اتحادیه اروپا پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد.

به گزارش ایرنا، «میگوئل آریاس کانِتِه»  امروز(شنبه) در نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار در تهران گفت: توافق هسته ای، زمینه را برای همکاری و از سرگیری همکاری های ایران و اتحادیه اروپا هموار کرده است.

کمیسرانرژی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد: بعد از اجرایی شدن برجام، تجارت ایران و اتحادیه اروپا 79 درصد و صادرات ایران به اروپا  300 درصد افزایش داشت.

"کانته" با تاکید بر حمایت اتحادیه اروپا از برجام، گفت: در سال 2016 اتحادیه اروپا و ایران همکاری های زیادی را در بخش های مختلف آغاز و قراردادهای زیادی را امضا کردند.

وی ابرازامیدواری کرد، نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار بتواند زمینه را برای ارتباط ایران و اروپا در زمینه انرژی های پاک فراهم کند.

نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار امروز (شنبه) با حضورحمید چیت چیان وزیر نیرو ایران ، نمایندگان کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا و آژانس‌بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در تهران برگزار شد.

 

کلیدواژه