ثور 10, 1396 13:52 Asia/Kabul
  • افتتاح فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران، فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ولایت هرمزگان، جنوب ایران را با ظرفیت تولید روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی افتتاح کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: بهره‌برداری از این پروژه و خودکفایی در تولید بنزین، افتخاری برای ملت ایران است.

سردار «عبادالله عبدالهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم در این مراسم گفت: با بهره‌برداری از مرحله نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو٤؛ چهار و نیم میلیون لیتر گازوئیل یورو٤ ؛ یک میلیون لیتر نفت‌سفید یورو ٤ و یک میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر گاز مایع  (ال‎پی‎جی) یورو ٤ تولید می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران افزود: با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تولید ٣٦ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ٤ و ٥ ، تولید بنزین در ایران به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید که افزون بر قطع واردات بنزین، ایران به صادرکننده بنزین تبدیل خواهد شد. 

خودکفایی در واردات بنزین، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خام فروشی، تبدیل ایران به قطب تولید و صادرات بنزین در حوزه خلیج فارس و کمک به بهبود شاخص‌های محیط زیست و کنترل آلایندگی‌های صنعتی در ایران از جمله دستاوردهای اجرای پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

کلیدواژه