ثور 10, 1396 15:44 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و روسیه به سود منطقه است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: مواضع مشترک و قوی ایران و روسیه مبنی بر ضرورت مبارزه با تروریسم، کمک موثری به صلح و ثبات جهانی است.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل روز یکشنبه در دیدار «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران افزود: مذاکره سیاسی تنها راه حل بحران‌های منطقه است که باید مورد توجه و اهتمام جدی همه طرف‌هایی که خواهان صلح و ثبات هستند، قرار گیرد.

امیرعبداللهیان به مناسبات خوب ایران و روسیه اشاره و تصریح کرد: همکاری ایران و روسیه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی به سود همه کشورهای منطقه است.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل همچنین با تاکید بر لزوم همکاری مشترک پارلمانی ایران و روسیه در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی، گفت: افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور از جمله کمیسیون‌های تخصصی در توسعه مناسبات دوجانبه موثر است.

«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران نیز در این دیدار با اشاره به مواضع همسو و مشترک دو کشور درباره تمرکز بر حل سیاسی و مبارزه جدی با تروریسم گفت: ارتباطات خوب ایران و روسیه در سطوح مختلف سبب هماهنگی و اقدام مشترک به منظور کمک به برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه شده است.

سفیر روسیه در ایران همچنین افزود: همکاری‌های پارلمانی دو کشور در کمک به تقویت و تحکیم مناسبات دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی اهمیت دارد.

کلیدواژه