ثور 11, 1396 14:41 Asia/Kabul
  • قاسمی: آمریکا در مبارزه با تروریسم استاندارد دوگانه دارد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: آمریکا در مبارزه با تروریسم از استانداردهای دوگانه پیروی می کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره استقبال آمریکا از حضور گروهک تروریستی منافقین در آلبانی و حمایت رسمی واشنگتن از تروریسم افزود: حمایت آمریکا از تروریسم بحث جدیدی نیست و از قبل بوده و آنها علاقمند هستند استانداردهای دو گانه خود را ادامه دهند.

قاسمی تصریح کرد: آمریکایی ها در برخی مواقع از تروریست‌هایی که منافع آن‌ها را تامین می‌کند، حمایت می‌کنند که این موضوع در نهایت موجب ضرر و زیان خود آن‌ها شده است که در حمایت از طالبان و القاعده می توان به آن استناد کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه آمریکا باید رفتارشان را درمبارزه با تروریسم اصلاح کنند، افزود: روند تکاملی حمایت آمریکا از تروریست ها، داعش است.

قاسمی گفت: تهران از طریق مجاری دیپلماتیک و سفارت جمهوری اسلامی ایران  در آلبانی نسبت به خطر گروهک تروریستی منافقین به همه کشورها هشدار داده است و رایزنی ها در این باره ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین برخی خبرهای مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا در موضوعات خارج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نادرست دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گفت و گو با آمریکا خارج از موضوع برجام برنامه ای ندارد.

قاسمی تاکید کرد: در حاشیه نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام که در وین برگزار شد، با هیات آمریکایی درباره برجام مذاکره شده، همانطور که رایزنی های هیات ایرانی با هیات های سایر کشورها در حاشیه این اجلاس برگزار شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره نتایج نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام نیز گفت: ایران درباره بدعهدی ها به خصوص از جانب آمریکا و برخی سخنان رئیس جمهوری این کشور که محل ساز و کارهای ضد تحریمی در حوزه مالی و بانکی است، گلایه کرد و درباره مواضع ترامپ که توانسته است تا حدی بر بخش های مالی، پولی و اقتصادی اثر گذار باشد، گلایه ها مطرح شد.

کلیدواژه