وزیردفاع ایران: ایران و سوریه در یک جبهه مقابل تروریست ها ایستاده اند
(last modified Tue, 02 May 2017 10:39:13 GMT )
ثور 12, 1396 15:09 Asia/Kabul
  • وزیردفاع ایران: ایران و سوریه در یک جبهه مقابل تروریست ها ایستاده اند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر پدیده شوم تروریسم که امروز در سوریه و عراق فعال است مهار و مضمحل نشود، امنیت جهان به مخاطره خواهد افتاد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان» روز سه شنبه در دیدار «علی عبدالله ایوب» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه در تهران با تجلیل از مقاومت کم نظیر ملت، دولت و نیروهای مسلح سوریه در مقابله با تروریسم خاطر نشان کرد: ملت ایران و سوریه برای دفع خطر مهلک تروریسم و بازگشت آرامش و امنیت به منطقه در یک سنگر با تروریست ها در حال جنگ هستند.

وزیر دفاع ایران با اشاره به حمله اخیر آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات استان حمص سوریه که اصلی ترین مرکز مبارزه با گروه های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» در منطقه است خاطر نشان کرد: نظام سلطه تلاش می کند با تضعیف جبهه ضد تروریستی مقاومت، ضمن بازسازی و تقویت روحی تروریست ها، امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین و حضور نامشروع و اقدامات تجاوزکارانه خود را در منطقه توجیه کند.

سرتیپ دهقان با تقبیح اقدامات عربستان سعودی که در حمایت از تروریست ها و در خدمت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: متأسفانه رژیم سعودی در این راستا نه ملاحظه ی ابعاد اسلامی را می کند و نه رعایت ملاحظات عربی ملت و دولت سوریه را به جا می آورد.

رئیس ستاد کل ارتش سوریه نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: دولت، ملت و نیروهای مسلح سوریه مقاومت 7 ساله و پیروزی های خود علیه تروریست را مدیون حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران می دانند.

«علی عبدالله ایوب» با تأکید بر مبارزه قاطع و همه جانبه با تروریست ها تصریح کرد: ملت و نیروهای مسلح سوریه تا آزادی کامل این کشور از اشغال تروریست ها به جنگ با آنان ادامه خواهند داد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدانشان برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.