ثور 12, 1396 16:30 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس ایران : علاقه به علم و دانش، ویژگی مهم ایرانیان است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد، علاقه به علم و دانش و تفاوت فرهنگی نسبت به سایر کشور ها، ویژگی مهم ایرانیان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «علی لاریجانی» روز سه شنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه ایران و ایتالیا کشورهایی با عظمت تاریخی و مرتبط با هم هستند، از اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در انتخاب ایتالیا به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه قدردانی کرد.

لاریجانی با تاکید بر این که توجه به علم و عقلانیت در ایران سابقه ای کهن دارد افزود: در قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمان و همچنین کتب حدیث، علم و عقلانیت نسبت به دیگر موضوعات بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

لاریجانی با بیان این که در حوزه های مختلف، کتاب های خوبی در جمهوری اسلامی ایران عرضه می شود، تصریح کرد ایران جایگاه خود در حوزه کتاب را در جهان پیدا کرده است.

سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز (سه شنبه) با حضور «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در شهر «آفتاب» (جنوب تهران) افتتاح شد.

سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از روز چهارشنبه (3 می) 13 ثور پذیرای مردم و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است و تا 13 می/ 23 ثور ادامه خواهد داشت.

در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دو هزار و 782 ناشر داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 135 هزار متر مربع کتاب های خود را عرضه می کنند.

میهمان ویژه این دوره ازنمایشگاه ایتالیا است و شهر میهمان نیز استانبول ترکیه است.

امسال قرار است هر روز نمایشگاه به نام یک استان و یک کشور نامگذاری شود و در آن روز برنامه، نشست و مراسم خاص متناسب با آداب اقوام و ملیت ها برگزار می شود.