تاکید روحانی بر اراده ایران و کوبا در گسترش همکاریها
(last modified 1395-05-23T13:09:33+00:00 )
اسد 23, 1395 17:39 Asia/Kabul
  •  تاکید روحانی بر اراده ایران و کوبا در گسترش  همکاریها

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار نماینده "رائول کاسترو" رییس جمهوری کوبا در تهران تاکید کرد: گسترش روابط با کوبا ،برای ایران با اهمیت است .

 رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: اراده جدی ایران و کوبا بر گسترش همکاریها همه جانبه متمرکز است.

"حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار "ریکاردو کابریساس"نماینده "رائول کاسترو" رییس جمهوری کوبا در تهران تاکید کرد: گسترش روابط با کوبا ،به عنوان یکی از کشورهای دوست ایران در آمریکای لاتین برای ایران با اهمیت است .

روحانی تصریح کرد:روابط ایران و کوبا علاوه بر حوزه های بهداشت و بیوتکنولوژی باید در همه زمینه ها گسترش یابد.

رییس جمهوری ایران سیاست تحریمهای اقتصادی ازسوی آمریکا ضد کشورهای مستقل جهان را سیاستی غلط و بی نتیجه دانست و افزود: در نظام تجاری و اقتصادی جهان باید در چارچوب مقررات بین المللی ، آزادی تجارت و روابط اقتصادی میان کشورها وجود داشته باشد.

روحانی با اشاره به موضوع تروریسم و لزوم همکاری همه کشورها برای ریشه کن کردن این معضل ، گفت: برای ایران مهم است که مردم منطقه بتوانند برای سرنوشت و آینده خود بدون دخالت مستقیم و غیرمستقیم بیگانگان، تصمیم بگیرند.

"ریکاردو کابریساس "معاون و فرستاده ویژه رییس جمهوری کوبا نیز در این دیدار با تقدیم پیام کتبی رییس جمهوری کشورش به روحانی ،گفت: همانطور که رییس جمهوری کوبا در این پیام تصریح کرده است هاوانا خواهان گسترش همه جانبه روابط با تهران و برداشتن موانع از مسیر تعمیق این روابط است.

معاون رییس جمهوری کوبا با اشاره به موضوع برقراری روابط این کشور با آمریکا افزود: دولت و ملت انقلابی و مقاوم کوبا می دانند که برقراری این رابطه بدان معنا نخواهد بود که آمریکا از دشمنی خود دست برمی دارد.

 

کلیدواژه