ثور 16, 1396 08:08 Asia/Kabul
  • ولایتی: وزیر دفاع عربستان ناتوان و بی‌‌تجربه است

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل، اظهارات اخیر وزیر دفاع عربستان ضد جمهوری اسلامی ایران را «ناپخته» و نشان دهنده «بی‌تجربگی» وی دانست.

وزیر دفاع رژیم عربستان سعودی سه‌شنبه گذشته ( دوم ماه مه جاری ) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سعودی مدعی شد ایران سیاست خاص خود را در منطقه پیش می‌برد و درچارچوب طایفه‌گرایی عمل می‌کند؛ در چنین شرایطی، عربستان‌سعودی با ایران به تفاهم نمی‌رسد.

«علی اکبر ولایتی» مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل روز جمعه در گفت وگو با نشریه «العربی الجدید» چاپ لندن، در واکنش به اظهارات «محمد بن سلمان»، وزیر دفاع عربستان ضد ایران افزود: «این اظهارات نشان دهنده ناتوانایی وزیر دفاع عربستان است و کسانی که در سیاست خارجی عربستان صاحب تجربه و توانایی هستند، چنین اظهاراتی به زبان نمی‌آورند».

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل همچنین در این گفت‌وگو از سیاست‌های عربستان سعودی در منطقه به ویژه در یمن انتقاد کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز پیشتر در واکنش به اظهارات ستیزه جویانه وزیر دفاع عربستان، گفته بود: این اظهارات سندی گویا برای ترویج تروریسم و پیگیری سیاست‌های مخرب و تنش‌ساز سعودی‌ها در منطقه و مسائل ایران است.

 

کلیدواژه