ثور 16, 1396 17:11 Asia/Kabul
  • قول پاکستان برای برقراری امنیت در مرزهای خود با ایران

وزیر کشور ایران گفت: پاکستان با هدف جلوگیری از فعالیت و تلاش تروریست‌ها در مناطق مرزی با ایران، آرایش نظامیان خود را تغییر می‌دهد.

«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور ایران روز شنبه در جمع خبرنگاران در تهران، با اشاره به سفر چهارشنبه گذشته «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به پاکستان برای پیگیری اقدام تروریستی در میرجاوه (نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان) اظهار کرد: مقامات پاکستانی قول داده‌اند که علاوه بر بازرسی و نظارت مداوم بر مرز پاکستان با ایران، مرزبانان دو کشور نیز با هم ارتباط داشته باشند.

رحمانی‌فضلی افزود: مقامات پاکستان درباره پیگیری و بازداشت عناصر گروهک تروریستی که اقدام به شهادت مرزبانان ایرانی کردند، قول همکاری داده‌اند.

وزیر کشور ایران با بیان این‌که اقدامات تروریستی در مناطق مرزی، ارزش نظامی خاصی ندارد تصریح کرد: پیش از این در میرجاوه، اقدام تروریستی انجام نشده بود.

چهارشنبه 6 ثور 1396؛ در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان، 9  نفر از مرزبانان  منطقه «میرجاوه» استان سیستان و بلوچستان ایران حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند و یکی از مرزبانان زخمی نیز توسط تروریست‌ها به خاک پاکستان منتقل شد.

گروهک تکفیری‌ و تروریستی موسوم به «جیش‌العدل» مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

 

کلیدواژه