ثور 17, 1396 07:58 Asia/Kabul
  • حمایت ایران از حاکمیت ملی بوسنی‌هرزگوین 

سفیر ایران در بوسنی‌هرزگوین گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از حاکمیت ملی بوسنی‌هرزگوین و پرهیز از دخالت در امور داخلی این کشور است.

«محمود حیدری» سفیر ایران در بوسنی‌هرزگوین شامگاه جمعه در نشستی با اساتید و دانشجویان دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بین المللی سارایوو، درباره پیوستن بوسنی‌هرزگوین به اتحادیه اروپا اظهار کرد: ایران به طور کلی از هر اقدامی که تضمین کننده منافع مردم بوسنی‌‌هرزگوین باشد، حمایت می‌کند.

حیدری همچنین با اشاره به روابط اقتصادی ایران و بوسنی‌هرزگوین افزود: سطح روابط اقتصادی دو کشور در حد مورد انتظار نیست و باید با رفع تحریم‌های ظالمانه، سطح مبالات ایران و بوسنی‌هرزگوین ارتقا یابد.

سفیر ایران در بوسنی‌هرزگوین درباره روابط فرهنگی دوکشور نیز تصریح کرد: وجود اشتراک‌های فرهنگی یکی از زمینه‌هایی است که سبب نزدیک شدن هرچه بیشتر دو ملت شده و به عنوان نمونه در زبان بوسنیایی کلمات نسبتاً فراوانی وجود دارد که یا مستقیماً از زبان‌فارسی گرفته شده و یا ریشه آن کلمه متعلق به زبان فارسی است.

حیدری همچنین با اشاره به حمایت‌های ایران از مردم بوسنی‌هرزگوین در زمان جنگ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و بوسنی‌هرزگوین همواره دو کشور دوست برای یکدیگر بوده‌اند و از سطح روابط خوبی برخوردارند.

سفیر ایران در بوسنی­‌هرزگوین با تاکید بر اهمیت انقلاب اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از جوامع و به ویژه ملت‌های اسلامی تحت تاثیر قرار گرفتند.

کلیدواژه