آمادگی آلمان برای ارائه کمک فنی به ایران در زمینه نجات معدنچیان آزادشهر
(last modified 1396-02-17T03:31:36+00:00 )
ثور 17, 1396 08:01 Asia/Kabul
  • آمادگی آلمان برای ارائه کمک فنی به ایران در زمینه نجات معدنچیان آزادشهر

معاون وزیر خارجه آلمان برای ارائه هرگونه کمک فنی به ایران در زمینه نجات معدنچیان آزادشهر ولایت گلستان (شمال ایران) اعلام آمادگی کرد.

بر اثر حادثه انفجار در معدن زغال سنگ «زمستان یورت» آزادشهر در ولایت گلستان که روز چهارشنبه به وقوع پیوست، تاکنون 26 معدنچی جان باختند و بیش از 70 نفر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود، حدود 30 معدنچی دیگر هنوز در این معدن محبوس‌اند. عملیات امدادرسانی برای نجات معدن‌چیان محبوس ادامه دارد.

«مارکوس ادرر» Markus Ederer معاون وزیر خارجه آلمان روز شنبه در دیدار با «مجید تخت‌روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه ایران در تهران، ضمن ارائه پیام تسلیت «زیگمار گابریل» Sigmar Gabriel وزیر خارجه آلمان به «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به دلیل حادثه معدن آزاد شهر، با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

ادرر همچنین با اشاره به اینکه از زمان سفر دو سال قبل وزیر وقت اقتصاد و انرژی آلمان به ایران مجموعه گسترده‌ای از همکاری‌های اقتصاد و پروژه‌های مختلف بین دو کشور شروع شده افزود: آلمان مایل است که روابط اقتصادی خود را با ایران تقویت کند.

معاون وزیر خارجه آلمان با مردود دانستن اقدامات نظامی برای حل بحران‌های منطقه، نیز تنها راه حل مسائل منطقه را سیاسی و از طریق گفت وگوهای دیپلماتیک دانست.

ادرر، با بیان اینکه برلین به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد خواهد ماند، گفت: آلمان آماده همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه مالی و بانکی است.

تخت‌روانچی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط خوب تهران و برلین اظهار کرد: ایران انتظار دارد پروژه‌های اقتصادی که میان طرفین مورد توافق قرار گرفته با جدیت بیشتری از سوی طرف‌های آلمانی پیگیری و مشکلات بانکی احتمالی سریعا برطرف گردد.

کلیدواژه