ثور 17, 1396 09:04 Asia/Kabul
  • برگزاری آیین «شب فرهنگی ایران» در کره جنوبی

آئین ویژه «شب فرهنگی ایران» با حضور شخصیت های فرهنگی ایران و کره جنوبی و جمع کثیری از ایرانیان مقیم سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین که شنبه شب به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد روابط سیاسی ایران و کره جنوبی و همچنین نامگذاری سال 2017 به عنوان سال تبادلات فرهنگی دو کشور برگزار شد، با استقبال گسترده مردم کره جنوبی همراه بود.

«حسن طاهریان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی درسخنانی در این آیین، برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک در حوزه های مختلف را اقدامی موثر در راستای شناخت بهتر دو کشور از ویژگی های فرهنگی و آیینی یکدیگر بر شمرد.

سفیر ایران در کره جنوبی خاطر نشان کرد، برگزاری چنین آیینی به طور حتم می تواند در مسیر تقویت همکاری های دو کشور نقش به سزایی داشته باشد.

این آیین با همکاری موسسه فرهنگی کره جنوبی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و شرکت گردشگری «هانیران» به عنوان نماینده اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران برگزار شد.

در این آیین همچنین مجموعه ای از لباس های سنتی استان های مختلف ایران به همراه مجموعه ای از لباس های سنتی کره ای (هانبوک) به نمایش درآمد که استقبال شرکت کنندگان از آن قابل توجه بود.

کلیدواژه