ثور 17, 1396 10:58 Asia/Kabul
  • سفر روحانی به ولایت گلستان برای بازدید از معدن حادثه دیده آزادشهر

رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور بازدید از روند کمک رسانی در معدن حادثه دیده آزادشهر ولایت گلستان (شمال ایران)، وارد گرگان شد.

به گزارش ایسنا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه پس از ورود به فرودگان ولایت گلستان برای بازدید از روند کمک رسانی به آسیب دیدگان معدن «زمستان یورت» آزادشهر به سمت این معدن رفت تا از نزدیک در جریان روند آواربرداری قرار گیرد و با بازماندگان این حادثه همدردی کند.

روحانی در ابتدای ورود به ولایت گلستان گفت: هدف از این سفر، بازدید از معدن «زمستان یورت» و بررسی اقدامات انجام شده و وضعیت خانواده های جان باختگان، مصدومان و خانواده هایی است که از عزیزانشان بی خبر هستند.

«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران هم که در محل معدن حادثه دیده «زمستان یورت» ولایت گلستان حضور دارد، بامداد یکشنبه در جمع کارگران این معدن گفت: کمیته حقیقت یاب دلایل انفجار معدن ذغال سنگ آزادشهر را بررسی و نظر خود را اعلام می کنند.

بر اثر حادثه انفجار در معدن ذغال سنگ «زمستان یورت» آزادشهر در ولایت گلستان که روز چهارشنبه 13 ماه ثور (سوم ماه مه جاری)  به وقوع پیوست، تاکنون 26 معدنچی جان باختند و بیش از 70 نفر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود، حدود 30 معدنچی دیگر هنوز در این معدن محبوس‌اند. عملیات امدادرسانی برای نجات معدن‌چیان محبوس ادامه دارد.

کلیدواژه