امیرعبداللهیان: آمریکا اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم نکرده است
(last modified 1396-02-18T05:24:12+00:00 )
ثور 18, 1396 09:54 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: آمریکا اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم نکرده است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: آمریکا، هم در زمان رئیس جمهوری پیشین و هم در دوره کنونی، اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم در منطقه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مجلس، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل روز یکشنبه در دیدار «نگوین هونگ تک» سفیر ویتنام در تهران افزود: در حالی که سرعت بالای تحولات خاورمیانه، امنیت منطقه و جهان را تحت تاثیر داده است، سیاست های غیر سازنده آمریکا در قبال خاورمیانه همچنان ادامه دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت کنونی یمن و حملات نابرابر سعودی ها به این کشور گفت: در سایه جنگ و حملات عربستان، یمن به پایگاه مهمی برای تروریست ها تبدیل شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل همچنین به روابط رو به رشد ایران و ویتنام به ویژه همکاری های پارلمانی دو کشور اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از ارتقای سطح مناسبات دوجانبه و دیدار متقابل رئیسان پارلمان های دو کشور استقبال می کند.

«نگوین هونگ تک» سفیر ویتنام نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی دولت و مجلس ویتنام برای تقویت روابط دو کشور گفت: تبادل هیات های سیاسی، پارلمانی و همکاری های فرهنگی، نقش مهمی در افزایش سطح همکاری های ایران و ویتنام دارد.

سفیر ویتنام در تهران همچنین بر ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی در قبال بحران های جهان تاکید کرد.

کلیدواژه