ثور 21, 1396 07:58 Asia/Kabul
  • امیر عبداللهیان : عربستان ، عامل رشد بی رویه تروریسم در منطقه است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت : تجاوز عربستان به یمن منجر به رشد بی رویه تروریسم در منطقه شده است .

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل روز چهارشنبه در دیدار «پانگ سن» سفیر چین در ایران با تکذیب ادعای عربستان مبنی بر انتقال سلاح از سوی جمهوری اسلامی ایران به یمن تصریح کرد: با تجاوز عربستان به یمن ، اکنون آبهای بین‌المللی از طریق گروه‌های تروریستی در جنوب یمن تهدید می شود.

«حسین امیرعبداللهیان» مذاکرات شهر آستانه پایتخت قزاقستان در خصوص بحران سوریه را گامی به جلو دانست و افزود: همچنان نگرانی‌هایی در مورد شکست آتش‌بس محلی در سوریه و طرح صلح آستانه وجود دارد زیرا تروریست‌ها مخالف صلح هستند.

وی همچنین با اشاره به محاکمه « شیخ عیسی قاسم» روحانی ارشد بحرین و سلب غیرقانونی تابعیت وی از سوی رژیم آل خلیفه گفت: حکومت بحرین نمی تواند عواقب اقدام علیه شیخ عیسی قاسم را تحمل کند زیرا این عالم بزرگ دینی متعلق به جهان اسلام ‌است.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل همچنین به روند خوب و رو به رشد روابط دو کشور در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود: تحرکات بیشتر پارلمانی ، به روند تسهیل و تسریع انجام همکاری‌های دو جانبه کمک خواهد کرد.

«پانگ سن» سفیر چین در ایران نیز در این دیدار، ضمن ابراز آمادگی کشورش برای گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها، گفت: همکاری دو کشور در همه سطوح با روند خوبی روبرو است و دو کشور در مسائل مختلف دارای مواضع مشترک و یکسان هستند.

 

کلیدواژه