ثور 21, 1396 15:10 Asia/Kabul
  • رسانه ها از جایگاه و نقش موثری در حوزه ی فرهنگی برخوردارند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی در دیدار با مدیران رادیوهای برونمرزی مرکز این استان رسانه ها را دارای جاگاهی مهم و اثر گذار در حوزه  فرهنگی توصیف کرد و غفلت از این حوزه را تبدیل شدن فرصت به تهدید دانست .

به گزارش رادیو دری در دیداری که مدیران رادیوهای برونمرزی خراسان رضوی  صبح امروز پنج شنبه با  حجت الاسلام  سید حامد ملکوتی تبار ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی داشتند پیرامون موضوعات مختلف فرهنگی و همکاری فی مابین تبادل نظر و گفتگو کردند.

در این دیدار مدیران رادیوهای دری ، تاجیکی و ازبکی پس از تشریح و بررسی وضعیت  فرهنگی و اجتماعی  جامعههای هدفی که ماموریت برنامه سازی برای آنها را برعهده دارند خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر با سازمان فرهنگ و ارتباطات بخصوص در حوزه ی ماموریتهای فرهنگی خود در سه کشور افغانستان ، تاجیکستان و ازبکستان شدند .

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی هم در این دیدار با مهم خواندن مباحث فرهنگی و نقش پررنگ و اثر گذار رسانه ها در این حوزه به اقدامات و ماموریتهای این سازمان اشاره ای داشت  و تاکید کرد با غفلت از حوزه ی فرهنگ فرصتها به تهدید تبدیل می شوند .

حجت الاسلام ملکوتی تبار در همین راستا به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در محل نمایشگاههای آستان قدس رضوی در نیمه ی اول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت در این نمایشگاه  که پس از نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی در نوع خود محسوب می شود 15 غرفه به مهاجران و هنرمندانی از سایر کشورها از جمله  افغانستان ، پاکستان ، هند و عراق و .. اختصاص داده شده است تا بتوانند به معرفی محصولات فرهنگی و قرآنی خود بپردازند .

وی همایش فردوسی را از دیگر رویدادهایی عنوان کرد که متولی برگزاری آن، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی است.

 حجت الاسلام ملکوتی تبار با اشاره به این که این همایش، طی روزهای 23 تا 25  ثور به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در مشهد مقدس برگزار می شود تصریح کرد در این همایش از  31 اندیشمند و میهمان  خارجی میزبانی می شود .

وی در پایان با قدردانی از حضور و دیدار با مدیران رادیوهای برونمرزی مرکز خراسان رضوی در محل این سازمان از برگزاری نشست روسای اتحادیه ی رادیو تلویزیونهای جهان اسلام در مشهد مقدس به مناسبت مشهد 2017 در تیر ماه خبر داد .  

قابل ذکر است که در  صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی سه رادیوی دری ، تاجیکی و ازبکی به ترتیب هر یک با  12 ، 3 و 1.5 ساعت تولید و پخش برنامه برای مخاطبان خود در کشورهای افغانستان ، تاجیکستان و ازبکستان  فعالند .