سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت مبارک باد
(last modified 1396-02-22T05:03:27+00:00 )
ثور 22, 1396 09:33 Asia/Kabul
  •  سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت مبارک باد

امروز جمعه پانزدهم شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) آخرین پیشوای شیعیان جهان است، یگانه منجی عالم بشریت که با ظهور خویش پرچم عدالت و آزادی را در عالم هستی برافراشته و پیروان راستین خود را به طرف رستگاری هدایت می کنند.

حضرت مهدی(عج) در پانزدهم شعبان 255 هجری قمری در شهر سامرا چشم به جهان گشودند. پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) یازدهمین امام شیعیان هستند. تمامی فرستادگان خداوند بشارت داده اند که ایشان با ظهور خویش پرچم عدالت و آزادی را در سراسر گیتی برافراشته خواهند کرد و پایه های جور و ظلم زمانه را در هم می شکنند.

استبداد حاکم و شرایط خفقان بر جامعه آن روز سبب شد تا ولادت و حضور آن حضرت، جزء برای چند تن از نزدیکان و اصحاب خاص امام حسن عسکری(ع) از همگان پنهان بماند. با شهادت امام حسن عسکری(ع) دوران امامت حضرت قائم(عج) آغاز و در همین زمان غیبت صغرا شروع شد که 69 سال به طول انجامید. در این زمان حضرت مهدی(عج) از راه نایبان خاص به اداره امور مردم پرداختند و پیروان را هدایت و آنان را برای غیبت کبرا آماده کردند. این غیبت تاکنون ادامه دارد. خواست الهی بر این استوار شده است که رهپویان راه حق با ایجاد آمادگی فکری، فرهنگی و معنوی در خود، زمینه تشکیل حکومت واحد جهانی اسلام را فراهم آورند. حکومتی که با ظهور امام زمان(عج) شکل می گیرد و در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.

کلیدواژه