برنامه ریزی برای تجارت 2 میلیارد دلاری بین ایران و آفریقای جنوبی تا سال 2021
(last modified 1396-02-24T10:10:56+00:00 )
ثور 24, 1396 14:40 Asia/Kabul
  • برنامه ریزی برای تجارت 2 میلیارد دلاری بین ایران و آفریقای جنوبی تا سال 2021

مدیرکل عربی، آفریقایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: دستیابی به تجارت 2 میلیارد دلاری بین ایران و آفریقای جنوبی تا سال 2021 برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، «شهرام خاصی پور» مدیرکل عربی، آفریقایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز یکشنبه در نشست مشترک تجاری ایران و آفریقای جنوبی در تهران افزود: توسعه روابط تجاری با آفریقای جنوبی از اهمیت خاصی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده و این کشور از کشورهای هدف ایران برای توسعه روابط در حوزه آفریقا است.

«شهرام خاصی پور»، تصریح کرد: آفریقای جنوبی یکی از اقتصادهای بزرگ جهان و عضو گروه بریکس (گروه بین‌المللی متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) بوده که از موقعیت مهمی در بازار آفریقا برخوردار است.

وی همچنین ایران را باثبات ترین کشور خاورمیانه با دسترسی به بازار بزرگ 400 میلیون نفری منطقه دانست و گفت: ایران و آفریقای جنوبی باید همکاری های دوجانبه و همکاری ها در بازارهای ثالث را افزایش دهند.

مدیرکل عربی، آفریقایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سفر هیات های مختلف آفریقای جنوبی به ایران اشاره کرد و افزود:  دو کشور پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان برای همکاری و تحکیم روابط فرهنگی و سیاسی دارند.

 

 

کلیدواژه