ثور 25, 1396 11:54 Asia/Kabul
  • سردار جزایری: اطلاعات آمریکایی‌ها درباره توان نظامی ایران بسیار محدود است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: اطلاعات دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا درباره توان نظامی ایران بسیار محدود است و آنها قادر به درک عمیق این توانمندی‌ها نیستند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرتیپ «سید مسعود جزایری» سخنگوی نیروهای مسلح ایران اظهار کرد: آن بخشی از توان دفاعی ایران که برای بیگانگان و دشمنان و در صدر آنها آمریکایی‌ها تا حدودی مکشوف بوده، باعث سردرگمی آنان شده است.

سردار سرتیپ جزایری با تاکید بر تداوم پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های دفاعی افزود: توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر بازدارندگی فعال است و هر متجاوزی را تا نابودی و تسلیم مورد تعقیب قرار می‌دهد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 10 سنبله 1395 در جمع وزیر، مسئولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع ایران، افزایش توان دفاعی و تهاجمی را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در جهانی که قدرت‌های زورگو، سلطه‌گر و دارای کمترین جوهره‌ی اخلاق، وجدان و انسانیت حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه‌ی صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار ایران را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران همچنین ثبات و آرامش در خاورمیانه را منوط به خروج بیگانگان از این سرزمین پهناور و راهبردی دانست و تاکید کرد: امروز همه شرارت‌ها، جنگ و خونریزی که در این منطقه مشاهده می‌شود، ناشی از عملکرد آمریکا، رژیم صهیونیستی و حکومت‌های فاسد و وابسته ارتجاع منطقه است.

سردار سرتیپ جزایری خاطرنشان کرد: چنانچه آمریکایی‌ها چند ده برابر مخارجی که تاکنون برای تسلط بر خاورمیانه صرف کرده‌اند، هزینه کنند، نخواهند توانست به اهداف شومشان دست یابند.

 

کلیدواژه