ثور 25, 1396 12:21 Asia/Kabul
  •  آموزش زبان فارسی در جهان، نشانه اقتدار ملی ایران

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران گفت: آموزش زبان فارسی در جهان فقط جنبه ادبی و فرهنگی ندارد، بلکه در متن توسعه جای دارد و نشانه اقتدار ملی ایران است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران  روز دوشنبه همزمان با روز زبان و ادبیات فارسی و آغاز پنجمین سال فعالیت بنیاد سعدی، با اشاره به رونمایی از سند راهبردی زبان فارسی در جهان افزود: در این سند، بصیرتی درباره شیوه کار آموزش در هر کشور حاصل می‌شود و هدف آن علمی کردن کار آموزش زبان فارسی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران گفت: اکنون زبان فارسی در حدود 400 دانشگاه در سراسر جهان تدریس می‌شود و جمع دانشجویان آن در حدود ۱۰ هزار نفر هستند.

حدادعادل تصریح کرد: کلاس‌های آزاد آموزش زبان فارسی نیز که مشتمل بر ۲۵۰ کلاس با حدود ۱۲ هزار متقاضی و ۱۴۰ مُدرس است در بیش از ۸۰ نمایندگی ایران در خارج برگزار می‌شود و کلاس‌های آموزش زبان فارسی در روزهای پایانی هفته در مدارس استرالیا، کانادا، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در حال برگزاری است.

روز بیست و پنجم ثور به عنوان روز بزرگداشت فردوسی، شاعر نامی ایرانی و پاسداشت زبان فارسی در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است. 

 

کلیدواژه