اسد 24, 1395 15:01 Asia/Kabul
  • شمخانی: ایران با هرگونه تحرکی در مرزها برخورد می‌کند

دبیر شورای‌‌عالی امنیت ملی ایران گفت: امنیت پایدار در مرزها، خط قرمز ایران است و نیروهای نظامی و امنیتی با هر تحرک تهدید‌کننده‌ای در مرزها برخورد می‌کنند.

"علی شمخانی"، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در دیدار "کریم سنجاری"، رئیس اداره امور داخلی منطقه کردستان عراق در تهران افزود: روند پشتیبانی و حمایت ایران از این منطقه درچارچوب راهبردهای دولت مرکزی عراق، مسیری غیرقابل تغییر بوده و همواره در شرایط سخت و بحرانی متوقف نشده است.

شمخانی، با ابراز نگرانی درباره افزایش تحرکات در مرزهای مشترک ایران و منطقه کردستان عراق، تصریح کرد: ظهور و ایفای نقش تروریسم تکفیری به عنوان تهدید مشترک همه اقوام و ادیان در عراق نشان داد که امنیت پایدار با تقویت عراق یکپارچه و متحد قابل تامین است.

شمخانی، اتخاذ مواضع مشترک بین گروه‌های مختلف کُردی در چارچوب عراق متحد را ضامن تقویت ساختار سیاسی و اقتصادی منطقه کردستان عراق دانست و از نقش ارزنده مسعود بارزانی، رئیس این منطقه در ایجاد و توسعه روابط دوجانبه قدردانی کرد.

دبیر شورای‌‌عالی امنیت ملی ایران، تاکید کرد: دشمنان عراق با پشتیبانی آشکار و پنهان از جریان تروریسم تلاش می‌کنند با درگیرکردن منابع مالی و انسانی عراق در مبارزه با تروریسم، امکان بازیابی نقش سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور به عنوان قدرتی منطقه‌ای را محدود کنند.

"کریم سنجاری"، رئیس اداره امور داخلی منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار، با قدردانی از حمایت‌های مستمر امنیتی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از این منطقه، بر حساسیت ویژه کردستان عراق برای حفظ امنیت و ثبات در مرزهای مشترک با ایران تاکید کرد.

کریم سنجاری همچنین مهمترین اولویت منطقه کردستان عراق را مبارزه قاطع با تروریسم تکفیری و ریشه‌های آن عنوان کرد و گفت ایران به عنوان هم‌پیمان استراتژیک عراق نقش محوری در مقابله با تروریسم داشته است.

کلیدواژه