بازی های همبستگی کشورهای اسلامی؛ 56 مدال و جایگاه سومی ایران تا پایان روز پنجم
(last modified Thu, 18 May 2017 03:20:06 GMT )
ثور 28, 1396 07:50 Asia/Kabul
  • بازی های همبستگی کشورهای اسلامی؛ 56 مدال و جایگاه سومی ایران تا پایان روز پنجم

کاروان ورزشی ایران در پنجمین روز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو چهار مدال طلا، پنج نقره و 9 برنز کسب کرد تا با مجموع 56 مدال جایگاه سومی خود را در جدول توزیع مدال ها مستحکم کند.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا براری» وزنه بردار ایران در روز چهارشنبه  در دسته منهای 105 کیلوگرم با ثبت رکورد 395 کیلو صاحب مدال طلا شد.

«رامین ربیعی فر» و «همایون تیموری» دو نماینده وزنه برداری ایران در دسته به اضافه 105 کیلوگرم نیز به ترتیب با ثبت رکورد مجموع 399 و 414 کیلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شدند.

در رشته بوکس، «امید احمدی صفا» نماینده ایران در وزن 49 کیلوگرم روی سکوی سومی ایستاد و برنز گرفت. در تیراندازی؛ در رشته تیمی میکس تپانچه بادی 10 متر نیز «هانیه رستمیان» و «وحید گلخندان» از جمهوری اسلامی ایران به مدال برنز دست یافتند.

تیم ملی واترپلوی ایران هم به رغم تساوی 9 بر 9 مقابل ترکیه به دلیل تفاضل گل کمتردر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و مدال نقره کسب کرد. در شنای 50 متر پروانه، «مهدی انصاری» از ایران  برنزگرفت و تیم چهار در صد متر مختلط مردان ایران هم روی سکوی سومی ایستاد.

در تکواندو نیز «سید حسین احسانی» نماینده ایران در وزن منهای 68 کیلوگرم موفق شد مدال نقره را کسب کند. «سودابه پورصادقی» در منهای 49 کیلوگرم بانوان و «علی درویش پور» در منهای 80 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند و در نهایت «اکرم خدابنده» در وزن به اضافه 78 کیلوگرم بانوان به نقره رسید.

در کشتی فرنگی، «محمدعلی گرایی» نماینده ایران در وزن 71 کیلوگرم و «یوسف قادریان» در 80 کیلوگرم، دو مدال طلا گرفتند. در دوومیدانی معلولان نیز «علی محمدیاری» و «علیرضا قلعه ناصری» از ایران در ماده پرتاب دیسک کلاس f56 به ترتیب طلا و نقره کسب کردند.

در دوومیدانی نیز «علی خدیور» در دوی 400 متر روی سکوی سوم ایستاد.

به این ترتیب کاروان ایران در مجموع و با حساب مدال های روز پنجم، با کسب 56 مدال شامل 15 طلا ، 17 نقره و 24 برنز روی سکوی سوم باقی ماند.

چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور ورزشکاران ٥٤ کشور اسلامی در 22 رشته ورزشی از روز شنبه 23 ماه ثور به طور رسمی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شده است و تا دوشنبه 1 ماه جوزا ادامه خواهد داشت.

کاروان ورزشی ایران با 127 ورزشکار مرد و 31 ورزشکار زن در 20 رشته در این رقابت‌ها حضور دارد.

کلیدواژه