اراده جدی ایران برای توسعه روابط دوستانه با پاکستان
(last modified Thu, 18 May 2017 04:58:29 GMT )
ثور 28, 1396 09:28 Asia/Kabul
  • اراده جدی ایران برای توسعه روابط دوستانه با پاکستان

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: اراده روابط دوستانه با پاکستان از سوی عالی ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران با دیگر مقامات و مسوولان ایرانی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، «شهاب الدین دارایی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز چهارشنبه در جمع تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه قائد اعظم پاکستان با اشاره اهمیت روبط دوستانه میان دو کشور افزود: اگرچه ایران و پاکستان تنها 900 کیلومتر مرز مشترک دارند اما اشتراکات فرهنگی و دینی و زبانی آنها هزاران سال قدمت دارد.

«شهاب الدین دارایی» به ظرفیت های ایران و پاکستان در زمینه های مختلف از جمله توانمندی های علمی و ظرفیت های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این توانمندی ها به دو ملت ایران و پاکستان و همچنین دیگر کشورهای اسلامی معرفی نشده و دانش و پیشرفت کنونی غرب مدیون علوم و دانشمندان اسلامی است.

وی همچنین با اشاره تمدید سند همکاری های فرهنگی میان دو کشور برای مدت سه سال دیگر گفت:عملیاتی کردن مفاد این سند نیازمند اقدامات جدی تر از سوی دو کشور است و هرگونه همکاری و توسعه روابط میان ایران و پاکستان در تمام زمینه ها، باید به صورت دوطرفه باشد.

رایزن فرهنگی ایران همچنین اعلام کرد: در سال جاری، هفته فرهنگی پاکستان در ایران برگزار خواهد شد.

«غنی الرحمان» رئیس موسسه تمدن آسیایی وابسته به دانشگاه قائد اعظم پاکستان نیز در این مراسم ضمن تاکید بر تقویت همکاری های علمی و فرهنگی میان دانشگاه های ایران و پاکستان، فراهم شدن زمینه اعزام گروه های مختلف دانشجویی پاکستان به شهرهای مختلف ایران را خواستار شد.

کلیدواژه