سرطان 27, 1395 08:53 Asia/Kabul
  • رییس مجلس شورای اسلامی ایران
    رییس مجلس شورای اسلامی ایران

رییس مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه در پیامی به رئیس مجلس ترکیه گفت ،وقایع ساعات گذشته در ترکیه به خوبی نشان داد رأی، اراده و خواست ملت ها تعیین کننده می باشد و دیگر کسب حاکمیت از طرق غیرقانونی و نامشروع ، منسوخ شده است .

رییس مجلس شورای اسلامی ایران در پیامی به رئیس مجلس ترکیه، پیروزی اراده مردم، حاکمیت ملی و دموکراسی را به مردم و مسئولان این کشور، تبریک گفت .

به گزارش ایرنا ،"علی لاریجانی " رییس مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه در پیامی به «اسماعیل قهرمان» رئیس مجلس ترکیه گفت ، وقایع ساعات گذشته در ترکیه به خوبی نشان داد رأی، اراده و خواست ملت ها تعیین کننده می باشد و دیگر کسب حاکمیت از طرق غیرقانونی و نامشروع ، منسوخ شده است .

"علی لاریجانی " افزود ،جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی متکی به آراء و خواست مردم با تکیه بر اصول و مبانی خود منبعث از دین مبین اسلام همواره از حاکمیت ملی و ارده ملت ها و نظام های برآمده از انتخابات پشتیبانی کرده است.

در همین چارچوب مجلس شورای اسلامی ایران نیز ضمن محکوم کردن اقدام نظامی علیه نهادهای منتخب مردم به ویژه حمله به پارلمان ترکیه به عنوان مظهر دموکراسی، اراده و خواست مردم ،بر حمایت همه جانبه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از مردم مسلمان کشور دوست و برادر جمهوری ترکیه تأکید کرد.

در کودتای نافرجام بامداد روز شنبه نظامیان در ترکیه بیش از 160 تن کشته و صدها نفر زخمی شدند.

کلیدواژه