ثور 29, 1396 15:34 Asia/Kabul

امروز ده‌ها تن از ایرانیان مقیم غرب افغانستان با حضور در مرکز اخذ رای در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به کاندیدای ریاست جمهوری مورد نظرشان رای دادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، از ساعت 8 صبح امروز این مرکز رای دهی گشایش یافت و اتباع محترم جمهوری اسلامی ایران مقیم هرات، رانندگان ایرانی موترهای ترانزیت و بازرگانان این کشور که در هرات به سر می‌بردند با حضور در پای صندوق‌های رای مسئولیت و وجیبه‌ میهنی شان را ادا کردند.

«محمود افخمی رشیدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در گفت‌و گو با رادیودری، ضمن ستایش از ایرانیان مقیم این ولایت به دلیل حضورشان در این مرکز اخذ رای، گفت: شاهد بودیم که در ایران اسلامی انتخابات ریاست جمهوری با شورو اشتیاق فراوان شروع شد و هم چنان دنبال میشود و این برنامه در سراسر نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جهان و بخصوص افغانستان آغاز شده و اتباع ایرانی مقیم این کشور با حضور در این نمایندگی‌ها و رای دهی در سرنوشت و آینده‌ی کشورشان سهیم شدند.

افخمی رشیدی با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات و رای دادن به کاندید اصلح جزء وظایف و مکلفیت‌های مردم است، افزود: ملت ایران اسلامی از بدو تولد نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در این کشور در انتخابات‌ها اشتراک کرده و نقش شان را در این راه ادا کردند.

سرکنسول ایران در هرات تصریح کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای نشان دهنده‌ی اینست که مردم مسلمان ایران بر سرنوشت شان حاکم هستند و خودشان برای خود تصمیم میگیرند.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در هرات با ابراز قدردانی از مسئولان دولتی و امنیتی این ولایت گفت: هرات از امنیت خوبی برخوردار است و اتباع جمهوری اسلامی ایران با خیالی آسوده به این مرکز اخذ رای آمدند و به کاندید مورد نظرشان رای دادند.

گفتنی ست بر اساس برنامه‌ ریزی انجام شده قرار است امروز جمعه تا ساعت 6 بعد از ظهر نمایندگی سیاسی ایران در هرات پذیرای رای دهندگان باشد.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.